در آيات متعدي در قرآن آمده است كه خدا زمين مرده (زمين در
زمستان) را در بهار زنده مي كند (گياه و موجودات زنده ي ديگر ايجاد مي
:كند. مثلا
- واللَّه الَّذِي أَرسلَ الرِّياحفَتُثِيرُ سحابا فَسقْنَاهإِلَى بلَدٍ ميتٍ فَأَحيينَا بِهِ الْأَرض
( بعدموتِها كَذَلِكالنُّشُور(فاطر 9
ترجمه: و خدا همان كسى است كه بادها را روانه م ىكند پس [بادها] ابرى
را برمى انگيزند و [ما] آن را به سوى سرزمينى مرده رانديم و آن زمين را
بدان [وسيله] پس از مرگش زندگى بخشيديم رستاخيز [نيز] چنين است
(9)
- يخْرِجالْحيمِنَ الْميتِ ويخْرِجالْميتمِنَ الْحيويحيِي الْأَرضبعدموتِها
( وكَذَلِكتُخْرَجونَ (روم 19
ترجمه: (خدا) زنده را از مرده بيرون مى آورد و مرده را از زنده بيرون
مى آورد و زمين را بعد از مرگش زنده م ىسازد و بدين گونه [از گورها]
بيرون آورده مى شويد.
در صورتيكه ما ميدانيم در زمستان تخم گياهان و حشرات وجود
دارند و زنده اند و در بهار در شرائط مناسب رشد مي كنند. در واقع گياه و
حيوان از خاك مرده بوجود نمي آيند. اين خطاي محمد نشان مي دهد كه
محمد نمي دانسته كه مثلا دانه ي گندم زنده است. و اين دلالت دارد كه
اين كلام از محمد است نه از خدا.